piątek, 31 sierpnia 2012

KorbieLove

"Pan Bóg nas kocha / więcej niż trocha / reszta rzecz płocha" - śpiewał w jednej z zaprezentowanych poniżej pieśni Jacek Kowalski.

Chrześcijaństwo polega na bezinteresownym przyjęciu miłości - usłyszałam kilka dni temu w Korbielowie, podczas Wędrówek ze świętym Pawłem po Beskidzie.

Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy: z nich zaś największa jest miłość - pisał św. Paweł w Pierwszym Liście do Koryntian (1 Kor 13, 13).

Myślę, że już wystarczająco uzasadniłam, dlaczego KorbieLove. Pozwólcie zatem, że teraz przystąpię do zaprezentowania kilku obrazowo-słownych impresji, które przywiozłam ze sobą z Wędrówek...


Przypatrzcie się liliom polnym, jak rosną; nie pracują, ani przędą. A powiadam wam: nawet Salomon w całym swoim przepychu nie był tak ubrany jak jedna z nich (Mt 6, 28-29).

Korbielów, w drodze na Łabysówkę
Korbielów, w drodze na Łabysówkę
Slaná voda, u podnóża Babiej Góry

Owce zaś idą za nim, gdyż znają jego głos (J 10, 4).

Korbielów, Czarny Groń

Jak rosa zesłana przez Pana, jak obfity deszcz na trawę (Mi 5, 6).

Korbielów, w drodze na Łabysówkę
Korbielów, w drodze na Łabysówkę
Korbielów, w drodze na Łabysówkę
Korbielów, w drodze na Łabysówkę

 Mądrość wyszła z ust Najwyższego i niby mgła okryła ziemię (Syr 24, 3).

Korbielów, w drodze na Łabysówkę

Nie bój się, robaczku (Iz 41, 14).

W drodze na Babią Górę
Slaná Voda, u podnóża Babiej Góry

I wszystkie drzewa polne poznają, że Ja jestem Pan (Ez 17, 24).

Na zboczach Małej Babiej Góry
Na zboczach Małej Babiej Góry
Na zboczach Małej Babiej Góry

Jak łania pragnie wody ze strumieni, tak dusza moja pragnie Ciebie, Boże (Ps 42, 2). 

Potok Sopotnia Wielka, Beskid Żywiecki
Kładka nad potokiem Bystra w Masywie Babiej Góry

Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie (Iz 54, 10).


Widok na Pilsko ze zbocza Małej Babiej Góry
Widok na Babią Górę od strony Oravskiej Polhory
Widok z Hali Miziowej w kierunku północno-wschodnim
Zdjęcie z serii "góry on line", czyli - w wolnym tłumaczeniu - góry na drutach ;)

Widok z Hali Miziowej na Babią Górę
Widok na Babią Górę z polany pod szczytem Małej Babiej
Widok z polany pod szczytem Małej Babiej w kierunku północnym
Widok na Jezioro Orawskie z polany pod szczytem Małej Babiej Góry, w tle Tatry
Okolice szczytu Małej Babiej Góry, widok na Zawoję

Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry (Mt 7, 25).

Po przejściu burzy, pod szczytem Babiej Góry
Po przejściu burzy, pod szczytem Babiej Góry

Dzięki serdecznej litości naszego Boga, z jaką nas nawiedzi z wysoka Wschodzące Słońce (Pieśń Zachariasza - Łk 1, 78 ).

Widok na Pilsko ze szczytu Babiej Góry

Przy Twoich ołtarzach, Panie Zastępów, mój Królu i mój Boże (Ps 84, 4).

Kamienny ołtarz na szczycie Babiej Góry

Patrz na tęczę i wychwalaj Tego, kto ją uczynił, nadzwyczaj piękna jest w swoim blasku (Syr 43, 11).

Na żółtym szlaku pod szczytem Babiej Góry. Widok w kierunku południowo-wschodnim

Myśl o Nim na każdej drodze, a On twe ścieżki wyrówna (Prz 3, 6).

Na czerwonym szlaku ze Slanej Vody na Małą Babią Górę
Widok ze szczytu Małej Babiej Góry
Widok ze szczytu Babiej Góry, w tle masyw Pilska
Na żółtym szlaku ze Slanej Vody na Babią Górę
Na żółtym szlaku ze Slanej Vody na Babią Górę

Nie bój się, wypłyń na głębię!
Jezioro Orawskie, w tle masyw Babiej Góry
Jezioro Orawskie, w tle masyw Babiej Góry
Jezioro Orawskie, w tle Tatry
Jezioro Orawskie, Slanicka Wyspa Sztuki (Slanický Ostrov umenia:)

Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój...
Zamek Orawski w miejscowości Oravský Podzámok
Zamek Orawski w miejscowości Oravský Podzámok
Zamek Orawski w miejscowości Oravský Podzámok

... a bramy piekielne go nie przemogą (Mt 16, 18).
;-)

Element dekoracyjny z bramy Zamku Orawskiego

8 komentarzy:

  1. Strawa i dla oka i dla ducha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A propos strawy... Knedliczki też były ;) Niestety, w przypływie ekscytacji, zapomniałam je sfotografować ;)

      Usuń
  2. "[...] codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy"...piękne zdjęcia!
    Kreślę pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)

      Zdolność świeżego i jasnego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość to niewątpliwie jedna z cenniejszych umiejętności, jakie człowiek może w sobie wykształcić. Oby nie brakło sił do jej pielęgnowania!

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. W Korbielowie byłam tylko raz, jako małe dziecko. Po Twoich zdjęciach widać, że warto tam wrócić... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, Korbielów ma jakieś specyficzne pole magnetyczne - im częściej tam bywam, tym bardziej mnie przyciąga ;) Polecam zatem powtórną wizytę.

      Także w miejscach zapamiętanych z dzieciństwa jest coś magicznego, stałego i nieuchwytnego zarazem. Dla mnie taką przestrzenią jest przede wszystkim Beskid Niski, zwłaszcza jego wschodnia część. Mam nadzieję, że kiedyś w końcu uda mi się zebrać i wyruszyć na eksplorację dawno niewidzianych zakątków.

      Usuń
  4. Beskid Niski? Ja też, ja też tam chcę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... Nie pozostaje nic innego, jak uformować jakąś rozsądną ekipę i wyruszyć na ekspedycję na "dziki wschód". Niniejszym zapisuję Cię na listę ;)

      Usuń